اسپری کرایو پوستی C.609 | دستگاه کرایو درمان زگیل

اسپری کرایو نیتروکسی پن

تانک ازت yds

تانک نیتروژن مایع ازت | تانک ازت مایع

درپوش هوشمند تانک ازت

دستگاه کرایو سونا ترمیمی (سرما درمانی) برای مناسب هتل ها ،مراکز درمانی،باشگاه ها

فلاسک کرایوتراپی زگیل 500 سی سی ازت مایع | کرایو خانگی فریز زگیل

کرایو اسپری نیتروکسی خانگی | اسپری کرایو خانگی کوچک

کرایو پن مناسب درمان زگیل، خال ،میخچه

کرایو زنان کرایو سرجری

کرایو لیپولیز 360 درجه adss

cryosurgery 4029132 1024x512 - کرایو اسپری | کرایو | دستگاه کرایو

کرایو

کرایو  اسپری امروزه یکی از محبوب ترین روشهای موجود برای برداشتن و از بین بردن زگیل پوستی و تناسلی(HPV) در بین پزشکان است . کرایو تراپی کرایو پن کمترین آسیب را به پوست وارد میکند و زگیل را به صورت کامل در طی چند جلسه از بین میبرد.

در این روش با استفاده از نیتروژن مایع یا ازت (N2O) که دارای دمای بسیار پایین است، زگیل را فریز و منجمد میکند. طی چند جلسه زگیل به ظور کامل از بین میرود . کاربرد کرایو درمانی در زمینه بیماری های پوستی، زنان ،بیماری های دهان و لثه و همچین دامپزشکی میباشد .

کرایوتراپی معمولاً در مواردی که زگیل تناسلی قابل رؤیت، در ناحیه کوچکی رشد کرده یا آزاردهنده است، استفاده می‌شود. این روش می‌تواند برای حذف سلول‌های غیرطبیعی دهانه رحم و ضایعات در قسمت‌های دیگر بدن مفید باشد. با قرار دادن ازت سرد بر روی سلول‌ها، آنها منجمد شده و سپس حذف می‌شوند. این روش باعث رشد سلول‌های جدید و طبیعی در محل مورد نظر می‌شود.

تاریخچه کرایو 

در سال 1899 وايت با يک اسپري و سواپ از هواي مايع براي آزمايشات باليني خود استفاده کرد. چندین سال بعد Puseyt از برفک دي اکسيد کربن که در کيسه چرمي فشرده شده در چوب نگهداری میشد استفاده کرد. عوامل فريزکردن ادامه داشت تا سال 1940 که از نيتروژن مايع به عنوان ماده فريز جایپزین موارد قبلی استفاده شد.

از نیتروژن مایع در حال حاضر نيز به عنوان موثرترين ماده کرايوژن استفاده ميشود. در سال 1961 کوپر، جراح مغز و اعصاب وسيله اي با سيستم بسته ابداع کرد که به کمک آن ميتوانست به طور مستمر و سريع عمل انتقال نيتروژن مايع بر روي ضايعه های مورد نظر را انجام دهد. بعدها Zacarian و Adham از ديسک هاي سيلندري مسي جامد استفاده کرد که از طريق غوطه وري در نيتروژن مايع خنک ميشدند. Torre يک دستگاه اسپري با پروب را براي استفاده اسپری کردن کرایو بر روی پوستي طراحي کرد.

 

5654 - کرایو اسپری | کرایو | دستگاه کرایوکرایو تراپی به وسیله کرایو اسپری برای درمان زگیل پوستی و تناسلی

کرایو تراپی کرایو پن

دمای نیتروژن مایع یا ازت مایع منفی 196 درجه سانتی گراد میباشد. دمای ازت گاز حدود منفی 70 درجه سانتی گراد میباشد.درکرایو های خانگی از ازت به صورت گازی برای فریز زگیل تناسلی و پوستی به کار میرود .

کرایو تراپی زگیل تناسلی

کرایوتراپی (کرایوسرجری) زگیل تناسلی را با انجماد از بین می برد. پزشک یک ماده بسیار سرد مانند نیتروژن مایع را در اطراف زگیل ها قرار می دهد تا آنها را منجمد کند. ممکن است در طول درمان احساس سوزش خفیف یا متوسط ​​داشته باشید.زمان بهبودی بستگی به محل و تعداد زگیل های برداشته شده دارد. بهبودی معمولا در 1 تا 3 هفته اتفاق می افتد.

پس از درمان، ممکن است:

تحریک، درد یا درد خفیف.
تورم.
بافت مرده ای که از بین می رود.
زخم یا تاول.
بهتر است تا زمان بهبودی ناحیه تحت درمان از تماس جنسی خودداری شود.

کرایو تراپی ممکن است زمانی انجام شود که زگیل تناسلی قابل مشاهده باشد، در ناحیه کوچکی رشد کند یا آزاردهنده باشد. معمولاً در مواقعی که زگیل تناسلی گسترده است استفاده نمی شود.

 دستگاه کرایو اسپری چگونه کار می کند؟ سرمادرمانی سلول های غیر طبیعی دهانه رحم را حذف می کند. همچنین برای از بین بردن زگیل و سایر ضایعات در سایر قسمت های بدن استفاده می شود. این کار با قرار دادن ازت که دمای بسیار پاینی دارد  بر روی سلول ها انجام می شود . این سلول ها را منجمد کرده و سپس آنها را حذف کنید.  بنابراین سلول‌های جدید و طبیعی می‌توانند در همان نقطه رشد کنند.

کاربرد کرایوتراپی برای نواحی مختلف بدن

کرایوتراپی زگیل تناسلی:

اگر شما از مشکل زگیل تناسلی رنج می‌برید، کرایوتراپی می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. در این روش، پزشک متخصص نیتروژن مایع یا دی‌اکسید کربن را روی زگیل‌ها می‌گذارد. با استفاده از بی‌حسی موضعی، این روش درمانی می‌تواند به شما کمک کند.

کرایوتراپی رحم و بارداری:

خانم‌هایی که در دوره قاعدگی دچار مشکل درد و خون‌ریزی شدید می‌شوند یا ترشحات واژینال زیادتر از حالت طبیعی دارند، ممکن است به کرایوتراپی رحم مراجعه کنند. این روش درمانی سرپایی و بدون عوارض جدی است و با کمک آن، معمولاً طی دو هفته فرد بهبود پیدا می‌کند.

کرایوتراپی لاغری:

اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، کرایوتراپی می‌تواند یک راه حل مناسب باشد. با استفاده از این روش، سرما باعث افزایش گردش خون و سوخت‌وساز بدن می‌شود و در نتیجه، کاهش وزن در تمام قسمت‌های بدن رخ می‌دهد.

کرایوتراپی زخم دهانه رحم:

دهانه رحم قسمتی از رحم است که به سمت واژن باز می‌شود. برای درمان التهاب یا زخم دهانه رحم، از روش کرایوتراپی رحم استفاده می‌شود. این روش با استفاده از اکسید نیتروژن و دستگاه کرایو، زخم را از بین می‌برد. قبل از انجام کرایوتراپی رحم، باید با استفاده از تست پاپ اسمیر، خوش‌خیم یا بدخیم بودن ضایعه مشخص شود. در صورت بدخیم بودن ضایعه، باید درمان‌های مربوط به سرطان انجام شود. معمولاً کرایوتراپی در زمان بارداری انجام نمی‌شود.

کرایوتراپی لک صورت:

کرایوتراپی یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که برای درمان مشکلات پوستی مختلف استفاده می‌شود. در کرایوتراپی لک صورت، از جریان هوای سرد حاصل از نیتروژن مایع تبخیر شده برای رفع لک‌های پوستی استفاده می‌شود. وقتی صورت در معرض هوای سرد قرار می‌گیرد، گردش خون افزایش می‌یابد و سیستم ایمنی بدن بهبود می‌یابد. نتیجه آن بهبودی پوست صورت خواهد بود. کرایوتراپی لک صورت به عنوان روشی برای رفع نشانه‌های پسوریازیس، اگزما، خارش و قرمزی پوست توصیه می‌شود.

کرایوتراپی جوش صورت:

کرایوتراپی یکی از روش‌های درمان جوش است. این روش با کاهش دمای بافت سلولی، سیستم عصبی را تحریک کرده و سرعت کلاژن‌سازی را افزایش می‌دهد. برای سرما درمانی جوش صورت، از سوآپ پنبه‌ای استفاده می‌شود. قبل از شروع درمان، نوع جوش صورت باید معاینه شود و سپس پوست تمیز شده و منافذ پوستی پاک‌سازی می‌شوند. سپس فریز کردن جوش‌ها انجام می‌شود.

کرایوتراپی هموروئید:

هموروئید یا بواسیر یک بیماری عفونتی است که در آن رگ‌های داخلی قسمت مقعدی متورم می‌شوند و باعث مشکلات مزمنی مانند سوزش، خارش، مشکل در دفع مدفوع و درد می‌شود. یکی از روش‌های کنترل و درمان هموروئید، کرایوتراپی و فریز کردن ناحیه متورم است. در این روش، با استفاده از نیتروژن مایع یا دی‌اکسید کربن منجمد، ناحیه متورمی فریز می‌شود.

کرایوتراپی میخچه پا:

میخچه پا یک عارضه پوستی است که باعث افزایش ضخامت و سفت شدن قسمتی از پوست پا می‌شود. درمان میخچه پا دو روش با جراحی و بدون جراحی دارد. کرایوتراپی میخچه پا یک روش غیرجراحی است که عوارض کمتری دارد. در این روش، نیتروژن مایع یا دی‌اکسید کربن منجمد روی میخچه اسپری می‌شود یا ماده روی میخچه قرار می‌گیرد تا بافت را فریز کند.

مزیت دستگاه کرایو نسبت به عمل جراحي 

۱- کرایو تراپی یک روش غيرتهاجمي است
۲-  هزينه درمانی کمتر نسبت به عمل جراحي است.
۳- نیاز به بیهوشی و بخیه ندارد .
۴- درد و خونريزي و ساير عوارض جراحي به حداقل ميرسد.
۵- مدت زمان نقاهت بسیار کوتاه تری نسبت به جراحی دارد.

مراحل کرایو تراپی 

در تکنیک کرایو از نیتروژن مایع برای درمان ضایعات پوستی استفاده می‌کنه. همه‌ی جزئیات این تکنیک جذاب رو باهم بررسی می‌کنیم.

فاز اول: فاز انتقال حرارت
در این فاز، نیتروژن مایع به صورت اسپری یا پروب روی ضایعه قرار می‌گیره و یک فاز انتقال حرارت سریع از پوست به مایع فریز ایجاد می‌شه. این فرایند باعث فراهم کردن مقدمات تخریب سلولی در محل ضایعه می‌شه.

فاز دوم: فاز تخریب سلولی
با ایجاد شرایط هیپراسمتیک داخل سلولی، فریز ضایعه باعث تخریب ناگهانی و سریع سلولی می‌شه. تحقیقات نشون داده که پس از این تخریب سریع، توانایی تولید کلاژن فیبروبلاست‌ها به حداقل می‌رسه. این موضوع بهبود درمان ضایعاتی مثل کلوئیدها رو بهمراه داره.

فاز سوم: فاز التهابی
این فاز شامل ادم، قرمزی و گاهی تاول هست و به عنوان یک پاسخ طبیعی به فرایند مرگ سلولی در نظر گرفته می‌شه.

استفاده از نیتروژن مایع درست و با دقت ضروری است .باید به یاد داشت که برای ایجاد برودت ۱۹۶- درجه، باید نیتروژن مایع رو به صورت اسپری روی ضایعه استفاده کنیم. اگر ازت مایع رو به صورت سواپ استفاده کنیم، فقط می‌تونیم برودتی معادل ۲۰- درجه رو ایجاد کنیم. این مسئله می‌تونه باعث عدم موفقیت در درمان یا درمان ناقص بشه. بنابراین، استفاده صحیح از نیتروژن مایع در این فرایند بسیار مهم میباشد.

مراقبت های بعد از کرایوتراپی

ناحیه کرایو تراپی شده بسته به شدت  و مدت زمان فریز، ممکن است به مدت چند ساعت تاول می‌زند که این امر کاملا طبیعی میباشد. تاول ایجاد شده اکثراً حاوی مایع شفافی است؛ اما گاهی اوقات به دلیل خونریزی به رنگ قرمز یا بنفش در می‌آید . اگر عمل کرایو تراپی در اطراف چشم انجام شود ممکن است  بعد از کرایو  منجر به پف‌شدن چشم گشود  که ظرف مدت چند روز برطرف می‌شود و حالت نرمال برمیگردد.

مراقبت های بعد کرایو تراپی شامل موارد زیر میباشد:

ناحیه تحت درمان کرایو را روزانه یک یا دو بار به آرامی بشورید و تمیز نگه دارید. پانسمان کردن ناحیه امری اجباری نمیباشد اما اگر ناحیه فریز شده بدون پانسمان بماند ممکن است آسیب دیده و یا به لباس مالیده شود. اگر ناحیه  کرابوفریز شده خشک و پوسته پوسته شد،روی آن وازلین بزنید و از کندن پوسته‌ها  جداخودداری کنید.

زیرا ممکن اسن جای زخم خوب نشود و لک به وجود بیاورد. پوسته‌های ایجاد شده پس از گذشت 5-10 روز، از روی صورت و بعد از 3 هفته از روی دست بطور خود به خودی کنده می‌شوند و می افتند . زخم یا پوسته ممکن است به مدت 3 ماه در قسمت تناسلی پا باقی بماند؛ زیرا روند بهبودی در این نواحی کندتر از پوست بقیه بدن میباشد.

کرایو تراپی در خانه

برای کرایوتراپی در خانه میتوانید از کرایواسپری نیتروکسی پن استفاده کنید . استفاده از این اسپری آموزش خاصی نیاز ندارد و به آسانی قابل استفاده برای همه افراد میباشد.کرایو خانگی میتوانید از مرکز اصلی فروش انواع کرایو شرکت پوست و زیبایی بلپو خریداری کنید.

راهنما خرید کرایو اسپری 

زگیل‌ها بیماری پوستی شایعی هستند که با استفاده از کرایوتراپی (یخ‌زدایی) قابل درمان هستند. شما می‌توانید در خانه از یک کرایواسپری استفاده کنید تا زگیل‌ها را درمان کنید. این یک راهنمای عمومی برای خرید کرایواسپری است.

توجه به موارد زیر در هنگام خرید بسیار مهم است:

موارد استفاده: برخی از اسپری‌های کرایو برای استفاده در مناطق خاص بدن طراحی شده‌اند. لطفاً مطمئن شوید که محصول را برای منطقه‌ای که قصد استفاده دارید، خریداری کنید.

سن: برخی از کرایوتراپی‌ها برای کودکان زیر یک سن خاص مناسب نیستند. برای اطمینان از ایمنی، لطفاً محصولی مناسب سن فرد را انتخاب کنید.

تعداد استفاده: برخی از محصولات برای چندین بار استفاده طراحی شده‌اند. اگر چندین زگیل دارید، ممکن است بخواهید یک محصول با مقدار بیشتر یا بسته‌بندی چندگانه را خریداری کنید.

قیمت: برای انتخاب کرایواسپری، به قیمت آن توجه کنید. همچنین به هزینه‌های اضافی مانند حمل و نقل نیز توجه کنید که ممکن است به قیمت نهایی اضافه شوند.

مطالعه دستورالعمل: قبل از استفاده از محصول، حتماً دستورالعمل را به دقت مطالعه کنید. این برای شما کمک خواهد کرد تا محصول را به درستی استفاده کنید و بیشترین بهره را ببرید.

استفاده ایمن: وقتی از این محصولات استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که از آنها به طور ایمن استفاده می‌کنید. همچنین، به خصوصیات خاص محصول دقت کنید و آن را دور از چشم‌ها و مناطق حساس بدن نگه دارید.

پیشنهاد مشاوره: در صورتی که زگیل‌ها بزرگ، مزمن یا در مناطق حساس قرار دارند، قبل از استفاده از این محصولات، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

خرید اسپری نیتروژن مایع کوچک

جهت خرید و اطلاع از قیمت کرایو اسپری و اسپری کرایو ، کرایو پن ، کرایو نیتروکسی پن با کارشناسان تجهیزات تخصصی پوست و زیبایی بلپو  مرکز اصلی فروش کرایو در تهران تماس حاصل فرمایید.