مقالات

لیزر های خانگی

لیزر مو زاید

راهنمای خرید لیزر خانگی

کدام نوع از دستگاه لیزر های خانگی برای شما مناسب است؟

احتمالا این موضوع به گوش تان خورده که اگر پوستی روشن و موهای تیره ای داشته باشید.بهترین نتیجه خواهید گرفت. اگر پوست و موی شما دارای این ویژگی نیستند. اشکالی ندارد! دستگاه های مختلفی برای رنگ پوست ها و رنگ موهای مختلف وجود دارند و کافیست شما دستگاه مناسب خودتان را پیدا کنید.

لیزر خانگی 2 - لیزر های خانگی

رنگ پوست.

به طور کلی پزشکان از مقیاس Fitzpatrick برای دسته بندی رنگ پوست استفاده می کنند. در این مقیاس، رنگ پوست افراد مختلف به 6 دسته و بر اساس میزان رنگدانه پوست تقسیم بندی می شود. اگر پوست کمترین رنگدانه را داشته باشد نمره 1 خواهید گرفت وکسانی  که پوستشان بیشترین میزان رنگدانه را داشته باشد . نمره 6 می گیرند. در زیر تصویری از این مقیاس را می بینید.

رنگ مو.

پوست های روشن نور کمتری جذب می کنند و به همین علت  نور لیزر بیشتر به موها می رسند و آن را از بین می برند.همین موضوع درباره موهای زائد نیز صدق می کند.واگر موها تیره تر  باشند نور بیشتری را جذب خواهند کرد وهمین دلیل سریع تر و بیشتر از بین بروند!

چرا دستگاه لیزرخانگی محبوبیت خاصی دارند  ؟

مدت هاست که این دستگاه ها بسیار محبوب و پر فروش شده اند .محبوبیت آن ها به این علت است که درد بسیار کمتری نسبت به سایر روش ها دارند و همچنین بازدهی و سرعت تاثیر آن ها بسیار بالاست. تنها ایرادی که این روش داردآن است. که پوست برخی افراد فقط چند روز پس از استفاده از لیزر تحریک خواهد شد…

مدت زمان انجام یک جلسه بسیار کوتاه است و با توجه به دستگاهی که استفاده می شود بین 20 دقیقه تا یک ساعت کل بدنتان را لیزر میکند. همچنین با انجام یک دوره کامل درمان که معمولا بین 4 تا 10 جلسه میباشد. موهای زائد به طور دائم از بین می روند و یا آن که تا مدت ها نیازی به انجام مجدد لیزر نخواهید داشت. تعداد جلسات برای از بین بردن موهای زائد با توجه به رنگ پوست و جنس و رنگ موهای افراد متفاوت است.

دستگاه لیزر های خانگی چگونه از رشد موهای زائد جلوگیری می کنند؟

پرتو متمرکز نور موها را هدف قرار می دهد .و رنگدانه مو این پرتو نور را جذب می کند که به عنوان انرژی گرمایی منتقل میشود و به فولیکول مو آسیب می رساند. این عمل باعث تخریب ریشه مو می شود که مانع رشد مو میگردد. مو حاوی رنگدانه به نام ملانین است. موهای تیره ترملانین بیشتری هستند و به همین علت پرتو نور بیشتری جذب میکنند. این انرژی تبدیل به انرژی گرمایی می شود که مو را می سوزاند و مانع رشد مجدد مو میشود .

هنگامی که موها در فاز anagen هستند بیشترین مقدا رنگدانه را در خود دارند و این موضوع سبب می شود انرژی بیشتری از لیزر را جذب کنند. این امر باعث خواهد شد تا عملکرد بهتر و بیشترین تاثیر را از دستگاه های لیزر مشاهده کنیم.

لیزر خانگی 10 edited - لیزر های خانگی

آیا دستگاه لیزر های خانگی بی خطر هستند؟

همانطور که لیزر بر روی بدن حرکت می کند، موها انرژی نور آن را  جذب می کنند . زیرا آن ها دارای رنگدانه هستند. به همین دلیل، دستگاه لیزر نباید بر سطح خالکوبی و تتو استفاده شود، زیرا آنها مناطقی با رنگدانه بالاتر هستند. در صورتی که لیزر را بر روی خالکوبی قرار دهید رنگدانه های خالکوبی انرژی را دریافت می کنند.انرژی پرتوبه موها نمی رسد و به همین دلیل است که موها از بین نمی روند. جذب انرژی توسط رنگدانه های موجود در خالکوبی ممکن است باعث سوختگی پوست افراد شود.

آیا دستگاه لیزر باعث ایجاد سرطان می شود؟

بسیاری از افراد از این بابت نگران هستند که تابش اشعه ی لیزر به بدن آن ها باعث بروز سرطان بر سطح پوست آن ها شود. باید بدانید که اشعه های مانند اشعه ایکس، UV، گاما و … می توانند پیوند بین اجزاء سازنده DNA را از بین ببرند.و باعث ایجاد سرطان خواهند شد که هیچ کدام از این پرتو های خطرناک در لیزرهای خانگی نیستند. برخی از دستگاه ها اشعه UV تولید می کنند که در همه ی آن ها فیلترهای مناسب برای از بین بردن آن را به کار رفته است تا هیچگونه تهدیدی متوجه مصرف کنندگان نباشد.

at home laser hair removers4 edited - لیزر های خانگی
انواع دستگاه لیزر خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *