مقالات

آشنایی با کربوکسی تراپی

دستگاه کربوکسی تراپی

آشنایی با دستگاه کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از روش‌های محبوب در زمینه زیبایی پوست است که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش از تزریق پوستی دی اکسید کربن به منظور بهبود پوست استفاده می‌کند. تحقیقات نشان داده است که کربوکسی تراپی باعث افزایش الاستیسیته پوست، بهبود گردش خون و رفع خطوط و چین و چروک پوست می‌شود. همچنین، این روش می‌تواند به ترمیم کلاژن و از بین بردن ذخایر چربی انباشته در پوست کمک کند.

برای انجام کربوکسی تراپی، از تزریق دی اکسید کربن به پوست استفاده می‌شود. این تزریق معمولاً با یک سوزن استریل 30G انجام می‌شود. با تزریق دی اکسید کربن، پوست بهبود می‌یابد و مشکلاتی مانند پیری پوست، تیرگی زیر چشم، چربی‌های موضعی و استرچ مارک‌ها کاهش می‌یابند.

کربوکسی تراپی یک روش ساده و مقرون به صرفه است که در حال حاضر در آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا برای اهداف زیبایی نیز استفاده می‌شود. با انجام این روش، پوست شما جوان‌تر و سالم‌تر خواهد شد و خطوط و چین و چروک‌های پوست کاهش خواهند یافت. همچنین، کلاژن سازی پوست تقویت می‌شود و ذخایر چربی انباشته نیز از بین می‌رود.

کربوکسی تراپی یک روش پوستی موثر است که به شما کمک می‌کند تا به پوستی زیبا و جذاب دست یابید. با انجام این روش، می‌توانید از مشکلات پوستی خود راحت شوید و به پوستی سالم و جوان نیز دست یابید. استفاده از کربوکسی تراپی باعث بهبود کشسانی پوست، افزایش گردش خون و رفع خطوط و چین و چروک پوست می‌شود. همچنین، این روش به ترمیم کلاژن و کاهش ذخایر چربی در پوست کمک می‌کند.

کربوکسی تراپی

اصطلاح درمانی کربوکسی تراپی توسط لوئیجی پاراسونی در جلسه زیبایی پزشکی رم مطرح شد. این اصطلاح به تدریج در سراسر اروپا به عنوان یک روش موثر در زمینه پزشکی زیبایی و ضد پیری شناخته شده است. با وجود انواع دستگاه های مختلف، برای انجام کربوکسی تراپی، پزشک نیاز به یک دستگاه با استانداردهای CE و ISO دارد که با استفاده از فیلتر، سرعت، فشار و دما مناسب، گاز را با بدن سازگار کند و از انتقال آلودگی جلوگیری کند.

در کربوکسی تراپی، دی اکسید کربن به پوست تزریق می‌شود. ورود اضافی دی اکسید کربن به بافت، نیاز به اکسیژن را تحریک می‌کند. حدود 70 درصد از دی اکسید کربن با آب موجود در پلاسما خون ترکیب می‌شود و در نهایت اسید کربنیک تولید می‌شود. این واکنش منجر به کاهش PH خون می‌شود و با در نتیجه اکسیژنی که به بافت بدن تزریق می‌شود، جریان خون را افزایش می‌دهد.

نحوه ی عملکرد کربوکسی تراپی 

وقتی دی اکسید کربن به پوست تزریق می‌شود، این گاز بی بو و بی رنگ در سطح میکروسیتوپلاستی پوست منتشر می‌شود. بدن سعی می‌کند با افزایش جریان خون به پوست و عروق، تعادل بین سطوح اکسیژن و دی اکسید کربن را بهبود بخشید. این واکنش باعث بهبود ظاهر پوست می‌شود. جریان خون افزایش می‌یابد و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست تامین می‌شود، که بهبود و ترمیم پوست را نتیجه می‌دهد. این روش می‌تواند به کاهش چین و چروک، بهبود لکه‌های پوستی، افزایش تولید کلاژن و الاستین، و بهبود تنظیم چربی پوست کمک کند.

استفاده از کربوکسی تراپی به عنوان یک روش غیرتهاجمی و غیرجراحی در پزشکی زیبایی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش امن و موثر است و می‌تواند بهبود چشمگیری در ظاهر و سلامتی پوست داشته باشد. البته، همیشه در صورت استفاده از هر روش درمانی، مشاوره با پزشک متخصص ضروری است تا بتوانید از بهترین نتایج بهره‌برید.مطالعات انجام شده روی موش های آزمایشگاهی نشون داده که تزریق دی اکسید کربن به غشای عروقی میان پوست باعث فشرده سازی فیبرهای کلاژن و تغییرات مثبتی در ساختار پوست میشه. این تغییرات شامل بهبود وضعیت سلامت پوست، افزایش ضخامت پوست و بازسازی بافت و لطافت پوست هست.

از این رو، کربوکسی تراپی به عنوان یک درمان زیبایی برای بهبود سفتی پوست و استفاده در درمان علائم پیری پوست صورت، تیرگی های زیر چشم، استرچ مارک، سلولیت و همچنین لایه های چربی موضعی استفاده میشه.

مزایا کربوکسی تراپی  CARBOXYTHERAPY

از آنجا که کربوکسی تراپی تاثیرات مثبت بسیاری در درمان سلولیت دارد، در حال حاضر در تمامی کشورهای پیشرفته به عنوان یک روش مورد استفایده های کربوکسی تراپی:

بهترین روش برای کاهش سلولیت: کربوکسی تراپی بهترین روش برای کاهش سلولیت است. با تزریق دی اکسید کربن، این روش می تواند سلولیت را در مناطق مورد نظر کاهش دهد و بهبود چشمگیری در ظاهر پوست ایجاد کند.

کاهش رسوب چربی بعد از لیپوساکشن: کربوکسی تراپی می تواند به درمان رسوب چربی در مناطق بالای زانو پس از لیپوساکشن کمک کند. با تزریق دی اکسید کربن، رسوب چربی در این مناطق کاهش یافته و بهبود قابل توجهی در ظاهر پوست ایجاد می شود.

کاهش چربی های زایده: کربوکسی تراپی می تواند به کاهش چربی های زایده کمک کند. با تزریق دی اکسید کربن، این روش می تواند چربی های زایده را کاهش داده و پوست را صاف و جمع و جور کند.

تقویت کلاژن: کربوکسی تراپی می تواند به تقویت کلاژن کمک کند. با تحریک جریان خون و تزریق دی اکسید کربن، این روش می تواند فرایند تولید کلاژن را تحریک کرده و بازسازی پوست را تسریع کند.

بدون آسیب به بافت های بدن یا اعصاب: یکی از مزایای بزرگ کربوکسی تراپی این است که بدون آسیب به بافت های بدن یا اعصاب انجام می شود. این روش غیرتهاجمی است و معمولاً بدون عوارض جانبی و خطرات جدی استفاده می شود.

تقویت و صافی پوست: با تحریک جریان خون و افزایش تامین اکسیژن و مواد مغذی به پوست، کربوکسی تراپی می تواند منجر به تقویت و صافی پوست شود.

درمان سلولیت: به دلیل تاثیرات مثبت کربوکسی تراپی در کاهش سلولیت، این روش در حال حاضر در تمامی کشورهای پیشرفته برای درمان سلولیت استفاده می شود.

InShot ۲۰۲۴۰۳۲۰ ۱۹۰۸۵۵۴۴۱ 400x267 - آشنایی با کربوکسی تراپی

نحوه استفاده از دستگاه کربوکسی تراپی

بسته به نوع درمان، روش‌های تزریق ممکن است متفاوت باشند. درمان اینترادرمال برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود، در حالی که تزریق ساب کوتانوس برای اثرات لیپولیز استفاده می‌شود. در تزریق برای جوان‌سازی پوست، از سوزن G30 استفاده می‌شود.

زاویهٔ تزریق باید کمتر از 15 درجه باشد و لبهٔ بریدهٔ سوزن بالا باشد. گاز CO2 بلافاصله پس از تزریق، در اطراف محل تزریق منتشر می‌شود. سرعت گاز CO2 دستگاه کربوکسی تراپی باید به طور دقیق برای هر ناحیهٔ بدن تنظیم شود تا تأثیر مناسبی داشته باشد. تنظیم درست سرعت باعث ایجاد اریتم و جداشدگی نسبی در بافت اطراف سوزن تزریق می‌شود. برای تزریق ساب کوتانوس، زاویهٔ تزریق باید بین 30 تا 45 درجه باشد و از سوزن G30 استفاده می‌شود. برای افزایش کارایی در مناطق چربی، گاز استفاده شده باید سرد باشد.

به طور کلی، این تکنیک‌ها و پروتکل‌ها برای انجام کربوکسی تراپی استفاده می‌شوند. امیدوارم که این توضیحات به شما کمک کند تا درمان کربوکسی تراپی را بهتر درک کنید.

قبل و بعد از درمان با دی اکسید کربن چه باید کرد؟

قبل از انجام کربوکسی تراپی، مهم است که به مراقبت های خاصی توجه کنید. اولین مرحله مهم، مشاوره با یک متخصص پوست، مو و زیبایی است. آنها می‌توانند وضعیت پوست شما را بررسی کنند و تعداد جلسات مورد نیاز را تعیین کنند. همچنین، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که درمان با دی‌اکسید کربن به طور معمول بین 4 تا 6 جلسه انجام می‌شود و هر 2 تا 4 هفته باید تکرار شود. از پزشک خود درباره تمدید درمان نیز سوال کنید، زیرا معمولاً هر 6 تا 8 ماه نیاز به تمدید درمان وجود دارد.

بعد از انجام کربوکسی تراپی نیز باید به مراقبت های خاصی توجه کنید. اگر ترکیبی از کربوکسی تراپی و درمان سلولیت را انجام داده‌اید، باید از غوطه‌ور شدن در آب و استفاده از وان حمام تا 24 ساعت پس از درمان خودداری کنید. همچنین، ممکن است پس از کربوکسی تراپی حس خارش طبیعی را تجربه کنید که در حدود 5 دقیقه بعد خواهد گذشت.

ناحیه‌هایی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، تا 24 ساعت بعد از کربوکسی تراپی گرم و ملتهب خواهند بود. این به دلیل فعال شدن دی‌اکسید کربن و افزایش گردش خون در آن ناحیه است. با این حال، شما می‌توانید به طور معمول کارهای روزمره خود را انجام دهید. برای مراقبت از پوست بعد از کربوکسی تراپی، از استفاده از کرم و محصولات آرایشی و بهداشتی خودداری کنید و با پزشک خود درباره استفاده از محصولات مشاوره کنید.

عوارض‌ کربوکسی‌ تراپی

یکی از عوارض شایع پس از انجام کربوکسی تراپی، التهاب و ورم در ناحیه اطراف چشم می‌باشد. این ورم معمولاً ناشی از ورود سوزن به پوست و تزریق دی‌اکسید کربن به بدن است و در طی چند ساعت بعد از درمان به طور طبیعی کاهش می‌یابد. با این حال، باید مراقب باشید که خطای کاربری یا دستگاه در تزریق گاز، باعث بروز التهاب ماندگار شود. برخی از عواملی مانند تزریق گاز CO2 همراه با هوا، استفاده از سوزن آلوده یا ناخالص، عدم تمیز کردن پوست و ..می‌تواند عامل بروز این عارضه باشند.

بسیار خوب است که دستگاه کربوکسی تراپی مورد استفاده، خطای انسانی را به حداقل ممکن می‌رساند و با استفاده از فناوری مناسب، امکان تزریق خالص دی‌اکسید کربن و کنترل فشار گاز را فراهم می‌کند. همچنین، بر عهده کاربر است که نکات بهداشتی را رعایت کند، مانند استفاده از سوزن استریل و یکبار مصرف، استفاده از فیلتر، ضدعفونی کردن پوست بیمار قبل از درمان و استفاده از ماسک و دستکش.

هزینه کربوکسی تراپی چقدر است

با توجه به اینکه کربوکسی تراپی یک روش زیبایی است و درمانی نیست، امکان استفاده از بیمه درمانی برای این روش وجود ندارد. بنابراین، هزینه کربوکسی تراپی باید به صورت خصوصی تحمل شود.

هزینه کربوکسی تراپی متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. متخصص پوست و مو بعد از بررسی ناحیه مورد نظر، سن و انتظارات شما و همچنین ناحیه قابل درمان، هزینه را مشخص می‌کند. همچنین تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیز باید در نظر گرفته شود.

با این حال، می‌توان گفت که هزینه کربوکسی تراپی نسبتاً مناسب و مقرون به صرفه است. زیرا قیمت دستگاه‌های مربوط به این روش، نسبت به دستگاه‌های دیگری که درمان‌های زیبایی انجام می‌دهند، کمتر است.

به هر حال، برای بررسی هزینه دقیق و مشاوره در این زمینه، بهتر است با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. پزشک می‌تواند به شما اطلاعات دقیق تر در مورد هزینه و تعداد جلسات لازم را بدهد.

کربوکسی تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

کربوکسی تراپی یک روش درمانی که با استفاده از دی‌اکسید کربن در نواحی مختلف بدن انجام می‌شود، بسیار موثر است. این روش درمانی در بسیاری از مشکلات زیبایی کاربرد دارد و توسط متخصصین زیبایی پیشنهاد می‌شود.

یکی از مشکلاتی که با کمک کربوکسی تراپی قابل بهبود است، حلقه‌های تیره دور چشم است. با افزایش اکسیژن رسانی به این ناحیه، حلقه‌های تیره کاهش می‌یابند و بهبود می‌یابند. همچنین، با سفت شدن پوست و کاهش چربی زیر چشم، پف زیر چشم نیز بهبود می‌یابد.

خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک اطراف چشم نیز با استفاده از کربوکسی تراپی کاهش می‌یابند. این روش با تحریک تولید کلاژن، باعث بهبود ظاهر این خطوط و چروک‌ها می‌شود.

علاوه بر این، با تزریق دی‌اکسید کربن به ناحیه پیشانی و ابرو، این نواحی سفت شده و ابروها لیفت می‌یابند. همچنین، چین و چروک اطراف لب نیز با استفاده از کربوکسی تراپی کاهش می‌یابند. تحریک کلاژن باعث بهبود ظاهر این خطوط می‌شود.

گونه‌افتاده نیز با تزریق دی‌اکسید کربن و کاهش چربی متحول می‌شود و سفتی بیشتری به این ناحیه می‌بخشد. همچنین، در درمان سلولیت‌های پوستی و ترک‌های پوستی نیز کربوکسی تراپی بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *